top of page

//Formula Student

The students design competition. Young engineers from more than 600 teams around the world work on innovative racing vehicles and push what is technically feasible to the limit.

//THE FORMULA STUDENT CONCEPT

All of that is showcased in the summer through 8 different statistical and dynamic disciplines  at international racing events, in 3 different  Vehicle classes: Combustion, Electric and Driverless, to be measured against each other.

//DYNAMIC DISCIPLINES

 

Here's the point. Racing at its finest. The teams kick  with their self-developed cars against each other. Student  Friendship and sportsmanship are of course paramount.

// Acceleration
// Acceleration
// Acceleration

 

75m gerade aus, Vollgas!

// Skid Pad
// Skid Pad
// Skid Pad

 

Beim 8er fahren zeigen sich die Qualitäten von Fahrwerk und Aero.

// Auto X
// Auto X
// Auto X
​

Eine Runde. Haarnadeln, Schikanen, Slaloms usw.

Der Schnellste gewinnt!

// Endurance
// Endurance

// Endurance


Die Königsdisziplin. 22km voller Rennspannung. Hält das Auto oder hält es nicht? Das zeigt sich hier.

// Efficiency
// Efficiency

Wir gestalten Mobilität von morgen. Nicht nur der Schnellste gewinnt, auch der Energie-effizienteste bekommt Punkte.

DSC02614.jpg

//STATIC DISCIPLINES

Almost as nice as racing. What are the concepts and stories  behind the teams and what did they think while building the racing car? That is uncovered in this phase of the competitions.

// Engineering Design

// Engineering Design


Welche Lastfälle treten im Fahrwerk auf?

Wie wurde die Aero simuliert? Lagenaufbau im Monocoque? Ingenieure aus der Industrie wollen es wissen.

// Engineering Design

// BUSINESS Presentation

// Business Presentation
 
Gründe ein Start-up rund um den Boliden und präsentiere es vor möglichen Investoren.

// Cost and Manufacturing

// Cost and Manufacturing


Welche Bauteile wurden verbaut?
Was passiert mit den Kosten in einer Serienproduktion?
Nicht der günstigste, sondern der mit der besten Dokumentation gewinnt.

bottom of page